utorak, 29. studenoga 2011.

Krafne od batata



Evo da vam se pridružim u ovim "žutim receptima", barem po boji, i unatoč ovoj šafranastoj boji, u ovim krafnama ili pogačicama nema šafrana, samo slatki krompir - batat. Kažu da je za miris odgovoran mozak, e moj je mozak defektan, nikako ne prihvaća miris šfrana... a šta ću, ja bi, ali mozak neda. 



Ovo slano pecivo jako je ukusno i rado ga pravim u zimskim danima, najfinije je toplo, onako odmah s pleha, drugi dan, tako, tako, bolje ga je smrznuti ako ostane, no nama ništa ne ostane. Zalijemo s kakvom dobrom pivicom i družimo se. Konačno to je ipak krumpir. 


Potrebno je:

  • 550 g brašna
  • 2 žutanjka
  • 350 g kuhana i pasirana batata
  • 2 žlice ulja
  • 1 suhi kvasac
  • žličica soli
i još 150 - 200 g maslaca



  1. Prvo treba barat staviti na pleh i zamotati ga u al. foliju i ispeći u pećnici. Za tu količinu treba dva velika ili tri manja, oko 700g. Pekli su se oko 40 minuta, ovisi o debljini.
  2. Zatim ga osloboditi kore, postrugati sadržaj žlicom i vilicom dobro usitniti. Ohladiti ga.
  3. U zdjelu staviti brašno, žutanjke, ulje, sol i batat, napraviti malo udubljenje i staviti kvasac, žličicu šećera i malo mlake vode.
  4. Čim se kvasac zapjeni mikserom izraditi srednje mekno tijesto s mlakom vodom. Teško je reći koliko, ovisi o vlažnosti svih sastojaka. Ostaviti pokriveno da se udvostruči.
  5. Zatim prebaciti tijesto na dasku, razvaljati u veći pravokutnik i sad dolazi na red premazivanje maslacem kao za lisnato tijesto ili kroasane. Znači premazati srednji dio tijesta, prebaciti na to lijevi dio, premazati, pa desnu trećinu. I tako tri puta, s tim da tijesto mora zamotano počivati između svakog ponovnog premazivanja po pola sata na hladnom.
  6. Modlom rezati oblike, namazati ih jajetom i posuti krupnom morskom soli i nekim sjemenkama. Peći ih u zagrijanoj pećnici na 200 st. oko 15 minuta.


Broj komentara: 12:

  1. Krafnice su mi super, lijepa boja i jako mi se sviđa ideja sa batatom. Ja pokušavam mojim curama u Dbk približiti taj slatki krompir i vjerujem da će im se u ovim krafnicama sigurno svidjeti, ...., a tek kada im kažem da fino ide uz pivicu :)
    Dunja, nasmijala si me onim sa mozgom, ma nema tu nikakvog defekta, nešto nam odgovara , a nešto ne, miris šafrana je dovoljno poseban da ga svi jednako ne prihvaćamo.

    OdgovoriIzbriši
  2. Odlicne pogacice, batat jako volim pa verujem da bi mi se ovo jako dopalo. I to bas uz pivo:)

    OdgovoriIzbriši
  3. pogačice su mi super, batate volim ali rijetko ih koristim
    moj mozak nema ništa protiv mirisa šafrana, ali ima protiv cijene...

    OdgovoriIzbriši
  4. oh taj batat, kad ću ga ja već jednom isprobati :)
    Ovo jako lijepo izgleda!

    OdgovoriIzbriši
  5. Nisam ih još nikada probala (mislim na batate) ali imam namjeru. Ovo bi bio savršen način za isprobati ih a možda uspijem i prevariti mm. Jer, ako mu je nešto nepoznanica on to odbija i probati:) Neki dan sam kupila prekrasan mladi kozji sir i neće ga probati baš iz toga razloga što je kozji:) On je moje čudo!!!

    OdgovoriIzbriši
  6. Super izgleda. Nešto kao vegetarijanske kraml pogačice.

    OdgovoriIzbriši
  7. Ova peciva su baš po mom ukusu i jako mi lepo izgledaju!

    OdgovoriIzbriši
  8. Odlično izgleda!!!! Da li si koristila narančasti batat?

    OdgovoriIzbriši
  9. Divna peciva, pa još od batata... Finoooo!

    OdgovoriIzbriši
  10. Sigurna sam da bih izuzetno uzivala u ovim malim pogačicama a i u pivu koje ide uz njih :)

    OdgovoriIzbriši
  11. Predobro! Receptić sam već pospremila i prosljedila na par mailova :) Volim ovakve stvari, a za batatima sam luda u bilo kakvoj kombinaciji otkako sam ih probala :)

    OdgovoriIzbriši
  12. Ne mogu se nagledati ove krasne boje, a bas imam tri batata koja mi je baka dala i cekaju svoj red:))

    OdgovoriIzbriši

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails