utorak, 31. svibnja 2011.

Starinski kolač od jagoda



Ovo je jedan starinski kolač od jagoda, nema ni šlaga, ni želatine ni nikakvih krema. Ali, ako volite kremaste i uredne kolače koji kad ih se odreže komadi uredno izgledaju, nemojte ovo ni pomišljat napravit. Čim se ova pita razreže, iz nje šikne umak od prezrelih jagoda, curi na sve strane, probate jesti malom vilicom, neda se, ližete prste, srčete s tanjurića, i onda napokon uzimate žlicu. Moj dragi je jako volio ovaj kolač i znao je reći, kad ćeš mi napravit onaj kolač, znaš, kolač u juhi od jagoda.





Od kad njega više nema, radimo ga samo jednom godišnje, njemu na spomen i sjećamo se lijepih trenutaka. Malo sam si ga prilagodila, kako ja baš nisam neki ljubitelj pre slatkog, smanjila sam količine šećera. No, evo kako to izgleda. Ovaj put sam ga napravila u modli od torte, velikoj, promjera 28 cm. Kolač se sastoji iz tri dijela, tijesto, sloj jagoda i snjeg.



Potrebno je za tijesto:
· 270 g oštrog brašna
· 120 g maslaca
· 80 g šećera
· 4 žutanjka
· 2 žlice hladne vode
· malo soli
· pola žličice praška za pecivo
Još je potrebno:
· 700 g jagoda, od toga 400 g na tijesto, a 300 za snjeg
· 200 g šećera
· 6 bjelanjaka snjeg
· sok od pola limuna



Brašno, šećer, maslac, prašak i sol izmrviti prstima, dodati vodu i žutanjke te zamjestiti tijesto. Neka malo na hladnom odleži. Zatim ga razvaljati, prstima utisnuti i mali dio stranica kalupa i staviti peći do polovice na 180 st. oko 10 minuta. Izvaditi i poslagati na polupečeno tijesto oko 400 g jagoda prerezanih na pola, mesom prema dolje u jednom sloju.

Šećer sa 3 žlice vode rastopiti, zakuhati da se zapjeni, skinuti s vatre i u prethodno istučen snijeg od 6 bjelanjaka polago sipati vrući šećer i dalje miksati. Kad je gust, dodati vilicom zgnječene jagode i sok od limuna. Istresti snijeg u kalup preko jagoda. Smanjiti temperaturu u pećnici na 150 st. i peći kolač još pol sata. Nakon toga ostaviti u pećnici da se malo ohladi. I još na kraju, ako volite slađe, povećajte količinu šećera, naročito u snijeg.


Jagode nesumnjivo za ovu sezonu idu k svom kraju. Na žalost, no doći će nam i drugo voće u obilju.
A što se tiče "poplave" na tanjuru ovog kolača, sokovi se stabiliziraju, tijesto upije veliku količinu, i drugi dan ništa više ne pliva, ako je kolač drugi dan preživio, naravno.


Broj komentara: 25:

  1. Woow... ova pita izgleda tako primamljivo da bih u ćas smazala jedan komadić!
    Zapravo ne samo jedan već puno više, ne bih se bunila:)
    Moram te uvijek iznova pohvaliti za krasne, uvijek zanimljive i nove recepte a na kraju za vrhunske fotografije!

    Pusa iz sunčane Rijeke:)

    OdgovoriIzbriši
  2. jaooo, prekrasnooo :)))a znaš da sam prije nekoliko mjeseci isto ovo radila samo sa šumskim voćem i marmeladom od aronije :)) istina, sve se razlije. :D Vidiš, nikad nisam objavila i skroz zaboravila, ali sad si me podsjetila da bih mogla objaviti. Iako, ovo s jagodama mi je 1000 puta bolje. :) Prelijepe fotografije.. ma ovaj stakleni tanjurić je u obliku trokuta i tvojih ruku djelo predpostavljam? fantastično :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Bas je lep ovaj kolac sa "talasicima" belanaca na vrhu, a ispecen na ovakav nacin u okruglom kalupu izgleda poput neke fine tortice...hvala puno na lepom receptu!:)))

    OdgovoriIzbriši
  4. I absolutely love the top of this beautiful cake!

    OdgovoriIzbriši
  5. Uh, pravo dobro! Mi baš volimo te starinske kolače pa makar sok curio na sve strane.

    OdgovoriIzbriši
  6. @ Zondra, Lana, hvala vam
    @ Nevena, ovo s razljevanjem nije loše, okusi su istaknuti još bolje, no teško je fotografirati, djeluje užasno neuredno. Kad se nađem u takvoj situaciji, onda je naj bolje taj feler ne skrivati, nego ga istaknuti, a tu je staklo zakon. Ovo na čemu je torta, je obično prozorsko staklo a ispod njega crni filc. Na svakom drugom tanjru za torte bilo bi horor. Da draga Nevena, eto imam tu malu prednost, pa si napravim tanjurić, tacnu, zdjelicu...

    OdgovoriIzbriši
  7. @ Paula, thank you.
    @ Snježa, da znaš da sam pomislila na tebe i tvoje dečke kad sam ga fotografirala.

    OdgovoriIzbriši
  8. Divno izgleda, za jagode nemoram ni govoriti koliko ih obožavam, ali jako mi se svidio ovaj zlaćani beze poput valova..Tebi kao što si napisala ima i neko sentimentalno značenje, pa je po tome i poseban, znam kakav je to osjećaj..

    OdgovoriIzbriši
  9. Divan kolač. Mi smo slično znali raditi s ribizlama, supe rmi je ovaj kolač, posebno volim ovu zapečenu koricu od bjelanjaka

    OdgovoriIzbriši
  10. I love strawberries, so I wish to have a piece of this absolutely delicious cake :)

    OdgovoriIzbriši
  11. Predivno izgleda,nemam sta reci!Svaka čast!

    OdgovoriIzbriši
  12. Meni ovo odlično izgleda, ne bih rekla da nije fotogenično. Inače, kolač je potpuno po mom ukusu, i ja volim te "rustičnije" poslastice.

    Posebno sam oduševljena trouglastim tanjirićem za parče torte, to dosad nisam videla.

    OdgovoriIzbriši
  13. Meni se ovaj kolač jako sviđa i nimalo mi nije smetnja ovo razlijevanje. Neka se razlijeva, uzmemo žličicu i pojedemo, a sigurno dodatno daje na okusu i finoći kolača. Super je recept i isto tako mi kolač super i primamnjivo izgleda.
    I ovo je jako lijepi spomen na tvoga supruga, lijepo je kada se naših dragih sjećamo i kroz ovakve stvari koje su voljeli.
    Moram i ja reći da mi je podloga od stakla, a posebno tanjurić, odlična !

    OdgovoriIzbriši
  14. Definitivno nisam od onih koji vole geometrijski ravne kolače, uvijek mi je šarmantniji taj rustikalni, domaći izgled.
    Ovakav tip kolača nikad nisam ni radila ni jela, ali jako mi se sviđa, kombinacija mi djeluje savršena upravo zbog te jednostavnosti.
    Prekrasan kolač. :)

    OdgovoriIzbriši
  15. Draga Dunja, kolač je svejedno divan, kao i uspomena na tvog dragog muža.
    Ja ne volim "zacementirane" kolače, ne volim i tačka. Ovo je jedan koji se jede u opuštenoj kućnoj atmosferi i sigurno jedan od onih koje možeš ponuditi prijateljici.
    Zaintrigirao me je postupak izrade tijesta, izgleda biskvitno, a pravi se na sličan način kao prhko. Morala bih ovo probati.

    OdgovoriIzbriši
  16. Ovo je voćni kolač po mojem ukusu: slično je radila i moja mama i to jedino priznajem. Sve ono sa želatinama i hrpom šlaga za mene nije nikakav kolač, bez uvrede. Ovaj recept bilježim - odličan se može napraviti ovakav kolač i s ribizlama i s kupinama.

    OdgovoriIzbriši
  17. @ Svima, hvala na posjeti i na pohvalama.
    Ovaj tip kolača je svakako iz nekih prošlih vremena i pasao bi u blog od Maxivide. On se radio cijelo ljeto s kojekakvim bobičastim voćem i bio je za običnu nedjelju, a za svetke radili bi se kremasti kolači. Vjerojatno, ne znam, nije ni bilo slatkog vrhnja za šlag na svakom čošku kao danas, a da o želatini ni ne govorim. Zato razumijem Katarzis kad kaže da kolači sa hrpom šlaga i želatine nije nikakav kolač. Dobro ajde nije baš nikakav, više skroman, ali napraviti dobru reformicu ili dobošicu je nešto drugo nego "hrpa šlaga sa želatinom" na keksima. Pa čak i ovaj šaum - klasik, kako got izgleda ništa osobito, u kombinaciji s kiselinom jagoda je savršen i jako postojan. Šlag s jagodama mora se odmah pojesti, drugi dan je gotov.

    OdgovoriIzbriši
  18. Moja mama pravi nesto slicno sa visnjama i meni je to jedini kolac sa visnjama koji jedem tako da uopste ne sumnjam da bi i u ovoj varijanti jednako uzivala.

    OdgovoriIzbriši
  19. kolač je savršen! hvala na receptu!

    OdgovoriIzbriši
  20. Volim i volim čak imam i sličan recept na blogu ,zaista divan spoj jagoda i snijega od bjelanjca A utvojoj izvedbi savršenstvo.

    OdgovoriIzbriši
  21. Ovo mi se jako sviđa. Bilježim recept!

    OdgovoriIzbriši
  22. divan kolač, još s hrskavom koricom mmmmmmmmm

    OdgovoriIzbriši
  23. Draga Dunja!
    Tražila sam recept za Roladu od jagoda, nisam mogla odoljeti da se detaljno "zasladim" i ovim receptom i slikama! Uz OMAGE EMILU, neka svake godine bude radosno povezivanje tradicije i budućnosti dok se sladi Melina, vi uz nju, a svi mi po tvom nesebičnom radu dok s nama dijeliš svoje talente! Hvala Ti! Karla

    OdgovoriIzbriši
  24. Divno Dunja, stvarno sve pohvale za recept, ovaj kolac izgleda tako dobro i ukusno. Hvala i puno pozdrava.

    OdgovoriIzbriši

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails