četvrtak, 11. veljače 2010.

Pogačice od čvaraka

Pogačice od čvaraka, ili krafne za velike dečke, uz pivicu naravno. U zimsko vrijeme često se prave pogačice od čvaraka, jer nekad su čvarci bili ono što je ostalo nakon što se pravila mast. No, danas su čvarci gotovo rijetkost, skupi su i ne nađu se uvijek. Mast se više ne koristi, ili se koristi malo, pa tako nema ni čvaraka. A i vrsta pajceka je drugačija nego nekad. Tražene su samo sorte koje nemaju puno masnoće. No za tu i tamo napraviti pogačice, uvijek se nađe i malo čvaraka. Za ovaj recept treba samo 20 dkg.
Potrebno je 450 gr glatkog brašna, 20 gr kvasca (pola kockice), jedno jaje, jedan žutanjak, 2 dcl mlijeka, dvije žlice ulja i još 200 gr čvaraka, dvije žlice gušćeg vrhnja, sol i papar. Tijesto treba sa dignutim kvascem, jajima, uljem, mlakim mlijekom i malo soli, zamijestiti mikserom, i ostaviti da se udvostruči. U međuvremenu čvarke samljeti u nekom kuhinjskom sjekaču, dodati vrhnje i dobro začiniti solju, a naročito paprom. Dalje raditi kao i svako lisnato tijesto, razvaljati, tanko namazati filom trećinu tijesta, preklopiti (kao što se vidi na slici), staviti u vrećicu i u frižider na pola sata. I onda ponovo, razvaljati, mazati, preklopiti, pa u frižider. I tako dok se ne potroši sva fila od čvaraka, a ispadne da se cijeli proces prođe tri puta.
Nakon trećeg "odležavanja" razvaljati tijesto i rezati nekim mdlom krugove. Ja sam htjela biti kreativna, pa sam mislila kako bi bilo zgodno rezati mala srčeka, kao ono, Valentinovo... ali mi je ispao fijasko. Srca su bila pre mala da podnesu u fazi "rasta" svoju visinu na spram površine, pa su se lijepo prosula po cijeloj površini pleha. Jedva je preživjelo nekoliko za fotografiju.

Pogačice su ispale mekane i ljutkaste, pa su veliki dečki i cure zaljevali sa pivicom i veselili se malim stvarima do kasno u zimsku noć.


Broj komentara: 8:

  1. Super idea, thank you for sharing with us! kisses

    OdgovoriIzbriši
  2. Baš sam se nasmijala, jer eto i tebe s pogačicama i čvarcima! Odlično izgledaju i sigurno su fine. Ja sam ih radila preko nedavnih praznika jer sam imala više vremena i na mojem su blogu, kao i Verina pogača s čvarcima (isto je fina i lako se - kraće - priprema). Uglavnom, svi su poludili za njima i navukli se. Pivo nismo pili jer ga previše ne volimo, a i u vinorodnom smo kraju, pa nam je vino uvijek prvi izbor.

    OdgovoriIzbriši
  3. Obožavam čvarke u svim kombinacijama. Ovo ti je definitivno super!!!

    OdgovoriIzbriši
  4. Hvala djevojke, vi o limunima i zdravoj hrani, a ja po čvarcima!

    OdgovoriIzbriši
  5. Čvarke toliko volim da je teško opisati, pa još u ovako prhkoj pogačici..prefino!

    OdgovoriIzbriši
  6. Predobar recept,savrseno izgledaju!!!

    OdgovoriIzbriši
  7. Ajme kako su ti ispale!!! Uffff! I ja bih uz vince! Ali Kod nas kad ih se dočepamo, čvarci nikad ne prežive do pogačica! :))))

    OdgovoriIzbriši
  8. joj, moj dragi a i ja ubijamo za ovim...:)

    OdgovoriIzbriši

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails