ponedjeljak, 15. veljače 2010.

Kumkvat i pomelo - osvježavajući desert

Kumkvat ili fortunella potječe iz Kine, najsitniji brat iz porodice citusa. Na Kantonskom Kineskom Kum Kwat znači zlatna naranđa, a na Mandarinskom kineskom Jin Ju, što znači daj prijatelju poklon, a običaj je da se fortunella sadi u teglama i poklanja. Stoljećima gaji se i u Japanu i zovu je Kinkan. Raširio se po cijelom svijetu, a raste i kod nas na otvorenom u južnim krajevima. Meni je prefin njen okus, kiselkasto opor, slatkasta kora i dubokog okusa. Od jednog ploda, satima se osjeća u ustima svježina. Nešto poput arancina, ali svježih, živih. Dok koru od naranđe ne možemo jesti, ova je božanstvena. Plod na slici ima 90 grama.

Pomelo je moja ljubav od pred 15 tak godina kad je u našaim dućanima zablistao. Volim njegovu nježnu strukturu koja se sasvim da odlupiti od kore, a okus nježan i lagano podsjeća na
miris mlade crnogorice.
Koliko je kumkvat intenzivnog i jakog okusa ovako sitan i najmanji, tada je najveći među svima pomelo, naj nježniji po okusu. Ovaj primjerak je težak 1040 grama. Često se koristi sa salate s dodatkom svježeg povrće, no meni je najdraži sam. Zato će receptić biti jednostavan.

Za četiri čaše potrebno je: 1 pomelo, oko 20 komada kumkvata, dvije limete, 2 žlice šećera, 1 žlica gustina. Narezati kumkvat na ploškice, pomelo očistiti od vanjske i unutarnje kore. Iscijediti limete, pa sok sa šećerom (može biti i slađe, ja ne volim slatko) čašom vode i žlicom gustina, koji smo pjenjačem umutili u tekućinu, stvatit na vatru i doveli do željene gustoće.
Ja sam ostavila rijeđe da se da izliti u čašu. Ohlađen stavljati u čašu, malo voća, malo umaka pa dok se ne potroši sava količina i sve dobro ohladiti. Osvježavajuće!
Ovo je moj doprinos za februarsku temu " AGRUMI"

Broj komentara: 6:

  1. Gledala sam ih u Merkatru, koja je to ogromna razlika u veličini. Pomelo nisam probala, ali mi je kumkvat prekrasan i baš sam tražila recepte po internetu za učešće u igri.
    Čestitke Dunja i drago mi je da st se i vi pridružili, a blog Vam je divan.

    OdgovoriIzbriši
  2. Prekrasno izgleda i sigurno je odlično. Qoumquat sam zadnji puta jela u Tunisu, vrlo davno, ušećeren.Kasnije i u Grčkoj, sada sam se sjetila i staršno je fin. Ma, baš super izgleda ovaj desert!

    OdgovoriIzbriši
  3. Bolje bi bilo ujutro natašte zasladiti se takvim rafiniranim desertom nego piti crnu kavu! Izbor je uvijek na nama i na našoj svijesti što nam uistinu treba.

    OdgovoriIzbriši
  4. Fortunela mi je krasna biljčica i namjeravam ju na proljeće nabaviti. Spremala sam i koštice, ali kažu da od toga nema ploda.

    OdgovoriIzbriši
  5. Zaista predivne fotkice i divan post.Fortunelu sam probala i bas mi se svidela!!!Vera-delicious for kids

    OdgovoriIzbriši
  6. Neobično, obzirom na sastojke, mislim da bi mi se svidjelo! Odličan post! Neke stvari nisam znala.

    OdgovoriIzbriši

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails