petak, 26. veljače 2010.

Pašteta od germe

Ovaj recept dobila sam od jedne predrage osobe. Često je pozivala k sebi društvo, častila nas na svoj osebujan način, uvijek gostoljubiva i nesebična. Bolest ju je trenutno zaustavila, no vjerujem da će je njena snaga i vjera izdići iz svega toga i da ćemo se još puno puta družiti. Hvala ti Ivka. Uvijek nas je iznenadila nečim novim i interesantnim, tako i jednom sa ovom paštetom od germe. Kako u korizmi, a i inače u proljeće, nastojimo svoje tijelo preispitati u kakvoj je formi, zato meso malo u stranu, a povrće, ribe i voće napred. Često su nam potrebni vitamini u ovo godišnje doba, naročito oni iz B kompleksa, pa evo, da ne uzimamo kojekakve tabletice, ovo je jedno riješenje.

1 glavicu luka sitno nasjeckati i na ulju dinstati dok ne uvene. Dobro mikserom izmutiti 2 cijela jaja, 2 svježe germe, zatim dodati 2,5 dcl mlijeka, dosta papra i sjeckanog peršina, vegete, soli, 50 gr krušnih mrvica, dinstani luk i malo paradajza koncentrata iz tube. Sve to lagano kuhati dok se ne zgusne, oko 5 minuta. Maknuti s vatre i u toplo dodati vrećicu parmezana (ja ipak naribam pravi parmezan) i 2 žlićice semfa. Kad se sasvim ohladi, umiješati 100 gr izrađenog putra.

Broj komentara: 10:

  1. Dunja,pašteta od germe mane uvijek podsjeti na rat u Sarajevu. Paštetu s germom smo spremali od malo namirnica koje smo imali. Uglavnom samo prezla (krušne mrvice), kuhani grah, češnjak u prahu, papar i germa.
    Ova mirnodopska je naravno nešto sasvim drugo, prava paštetica kakvu bi rado pojela. Dopada mi se i dodatak parmezana pored uobičajnih sastojaka.

    OdgovoriIzbriši
  2. @cosmo Pitala sam svoju Ivku od kud joj taj recept, i saznala da je to našla iz neke vegetarijanske kuharice. A narod je izdržljiv i nenadmašan u preživljavanju. Mogu si samo zamislit koliko je trebalo domišljatosti u Sarajevu. Inače sam na internetu vidjela da se spominje ta pašteta pri neimaštini. No, sve su paštete izmišljene uglavnom od nekih ostataka ili onog što imamo, samo su se neke marketinški popele na sam vrh kulinarstva. Sve hvaljeni Humus je napravljen iz zdrobljenog i kuhanog slanutka i sezama. Na Mediteranu i Bliskom istoku, jeftini ostatak od kojekakvih jela. A da ne govorim, pašteta od bakalara, nekad ga je u sjevernim krajevima bilo u obilju i od ostataka "da se ne bace", hop, pašteta. Danas su to skupocijene delicije. A bome, voljela bi naći neki dobar receptić i od graha.

    OdgovoriIzbriši
  3. Nisam do sada cula za ovakvu pastetu. Volela bi da probam, bas je zanimljivo :)
    Da li bi molim te mogla da mi kazes koliko svezeg kvasca i parmezana bi trebalo staviti u gramima?
    Hvala unapred :))

    OdgovoriIzbriši
  4. Budući ti hitaš sa ovim čudom od tehnologije daleko ispred mene, ne preostaje mi drugo nego da trčim za tobom, ali poput onog zeke iz priče - ja žurim polako. Pišem već nekoliko puta u onaj prozorčić s desne strane, misleći da je to neki novi štos za komentare, ali sam se očito prešla pa se vraćam u stari okvir. Da ne duljim pjesnički, ovaj put materijalno konstatiram da mi je ta pašteta mrak i da ću je brzo staviti u realizaciju jer mi pod hitno treba vitamin B. Izglada da mi u tom deficitu ni početno slovo mog imena puno ne pomaže. Zato, naprijed u B paštetu! Branka

    OdgovoriIzbriši
  5. Stvarno m ise rijetko desi da nisam nikada cula za neko jelo, a ova pasteta je upravo takva. Da li od stajanja kvasa tj. da li je kvasac i dalje aktivan? Pitam zato sto sam pravila bozu koju obozavam i nisam mogla zaustaviti vrenje :)
    Za grah pastetu bih ti preporucila maltesku bigilla-u:
    http://www.google.de/search?hl=en&ei=0KqIS7bIFIyUnwPK26G1BA&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&ved=0CAwQBSgA&q=bigilla&spell=1
    To je toliko jednostavno i 'prosto' a odlicno jelo!

    OdgovoriIzbriši
  6. @ Ljilja Kvasca ide 2 kockice, a to je 80 grama. A parmezana u originalnom receptu kaže 1 kesica, a ona sadrži 50 gr. Meni je puno bolje kad naribam pravi parmezan i stavim malo više, recimo i do 80 gr. A ne bi bio zgorega ni kakav fini domaći tvrdi ovčji recimo.

    @ melrose Kvasac nije više aktivan, jer je skuhan, da pače kuhan 5 minuta.
    Svima se sviđa ta pašteta, čak i skepticima, jer nema u njoj nekih osobitih namirnica. Hvala za grahovu paštetu, obavezno ću je napravit.

    OdgovoriIzbriši
  7. Ovo je za mene nesto novo,svidjaju mi se sastojci i bas ću probati!

    OdgovoriIzbriši
  8. Sviđa mi se ova "začinjena" varijanta; kad sam prvi put radila takvu paštetu, radila sam ju prema receptu u kojem su sastojci svedeni na mimimum, i to uopće nije bilo ukusno, onda sam dodavala svega i svačega da poboljšam okus. Ali kod mene ta pašteta nije naišla na oduševljenje pa ju ne radim. Ali jako volim umak na bazi germe.

    OdgovoriIzbriši
  9. Ovo mi je potpuno otkrovenje,a zvuči ludo ukusno! Svakako ću probati, pogotovo zato što imam njih puno koji kad se spomene pašteta, a socijacija su iznutrice, okreću očima! Ovo bi sigurno prošlo! Hvala na receptu!

    OdgovoriIzbriši

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails