subota, 20. veljače 2010.

Medena pita

Silno volim one papiriće sa dobivenim receptima, koje su spremale i sakupljale naše mame i bake, u nadi da kad stignu kući prepisat će ih u knjigu recepata. No to se često nije desilo zbog kojekakvih poslova, i tako su mnogi, pa čak i oni koji su doživjeli sudbinu da budu prepisani, ostanu vječno na papirićima. Nekad se išlo po posjetama redovno vikendom, ali i pod tjednom, pa makar i susjedi, i onda sljedi: "kako vam je odličan ovaj kolač, bi li mogla dobiti recept". I onda nastane prepisivanje, ako je bilo u društvu više zainteresiranih, domačica je imala već pripremljene indigo listiće da se pisajući jednog, odmah umnože. Gledajući te papiriće, gotovo više od pola ih je napisano na toalet papiru - listiću. Bio je zgodan, tanak i dobre dimenzije za recept, a nije bilo nekad interneta da kažeš prijateljici, daj mi recept pošalji meilom! Makar sam ja to već odavna sve prepisala, ali te papiriće čuvam kao najveće blago, svaki put kad radim neki starinski kolač, uzmem i kovertu gdje sam ih pospremila i malo ih pregledam i dodirnem.

Za ovu medenu pitu potrebno je:
Za dvije tamne kore:
400 gr glatkog brašna
150 gr masti ili putra
1 jaje
1 žličica sode bikarbone
ravna žlica kakaa
3 žlice otopljenog meda
3 žlice mlijeka + malo mlijeka za natopiti kore
Za jednu žutu koru:
4 kom jaja
4 žlice šećera
4 žlice brašna
Fila:
pola litre mlijeka
4 žlice brašna
120 gr putra
150 gr šećera u prahu
2 vanili šećera
malo limunovog soka

Za dvije tamne kore sve sastojke na dasci zamjesiti i staviti zamotano na hladno da odmara pola sata. U međuvremenu za žutu koru ispeći biskvit od navedenih sastojaka na pecilnom ili aluminijskom papiru u plehu za koji se odlučimo. Ja više volim da mi je pita niska, pa se poslužim većim. Za crne kore potrebno je tijesto prerezati na pola i razvaljati na veličinu pleha i prvo tijesto peći na namašćenoj i pobrašnitoj obrnuroj strani pleha desetak minuta. Druga kora se peće u plehu na dnu bez papira. Te kore hoće malo popucat, što se vidi i na mom primjeru, ali to nema veze, možemo malo zaigrati puzzle kad pećemo kolače, jel tak!
Skuhati za filu mlijeko i brašno. U ohlađeno dodati razmućen putar sa šećerom i na kraju malo limunovog soka.
Ohlađene kore malo pošpricati mlijekom, pa redati; crna kora, fila, žuta kora, fila, crna kora. Pokriveno zaboraviti u frižideru na 24 sata.

Broj komentara: 5:

  1. Fotkica je savrsena,a recept predivan!

    OdgovoriIzbriši
  2. Disciplinarao me Dunja tvoj blog tako da je redovno ujutro na prvom mjestu. Sad mi se već čini i da doručkujem s tobom ove osvježavajuće delicije, odmah želučani sokovi počnu raditi, znači, pobuđuješ i tijelo i dušu. Samo ne znam kak bi mi ujutro pasao ovaj izvanredni koktel, ali nikad se ne zna, da smo sad na ladanju vjerojatno bi pasao, još uz jacuzzy, što reći, savršeno. Pa sad mi Jutarnji ni ne treba. Ovo sunčano jutro i tvoja stranica su mi i preobilni da ih obuhvatim. Neka, obilje se i onako ne treba obuhvaćati cjelinom već onim što možeš obuhvatiti sada da se dobro osjećaš. Idem u Zagorje i mislim na moje Slatkice. Ugodan dan i HVALA!!! Branka

    OdgovoriIzbriši
  3. :D, ma tih po listićima koje ću kao prepisati imam i ja valjda dva fascikla ;) A istina je da si za te siguran da su dobri, jer si već probao!
    Odlično mi izgleda tvoja pita, a fotka sa tim starim papirčekima ispod tanjurića, prekrasna!

    OdgovoriIzbriši
  4. I ja sam gotovo sve prepisala ali se nekako bolje snalazim kda ih tražim na papirićima. Ja i moj kreativni nered! Pita mi je izvrsna a i ova tvoja kompozicija ... savršena je!

    OdgovoriIzbriši

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails