petak, 22. listopada 2010.

Salata od azuki graha






Događaj u Zagrebu - tjedan japanske kulture! Baš volim neobične i daleke običaje, gastronomiju, umjetnost... veselim se čuti njihov orkestar bubnjeva, slušati haiku poeziju, gledati a možda i naučiti origami ili samo uživati.
Vidjeti nedokučivu kaligrafiju, probati dokučiti filozofiju čaja ili slaganja cvijeća. Na kraju zaigrati IGO.



Sve to bila mi je inspiracija da za našu ovomjesečnu igricu s temom grah, leća bob. Odlučila sam se za azuki grah. To je mahunarka interesantnog okusa, a u Japanu se koristi skoro uvijek u slatkoj verziji, jer ima neki orašasti okus (ja ga doduše nisam uspjela dokučiti). Mi imamo dovoljno oraha i ne mora nam ga glumiti azuki. On je meni interesantan po svojoj boji i majušnosti. Često se koristi s jelima od riže, no ja ga volim u salatama.

Kao je on malo slatkast, odlično mi s njim u salati paše crvena rog paprika, pečena, očišćena i marinirana, uz dodatak češnjaka. Ovu salaticu lijepo je poslužiti u korpicama od parmezana.
Mene impresionira njegova veličina od 4-5 milimetara, i kad se namoči i skuha i dalje je najsitniji grah koji si možete zamisliti.



Za četiri ovakve korpice potrebno je 200 g suhog azukia, 3 rog paprike (ispečene, očišćene i marinirane), začini sol, papar i češnjak. Grah namočiti i kuhati pod pritiskom 15 minuta ili sat vremena u otvorenom loncu. Paziti da se ne raskuha. Njegova tvrdoća ovisi o dobavljaču, teško je reći koliko točno treba kuhati. Ne preporuča se dodavati sodu bikerbonu za omekšavanje, jer se unište nutritivne vrijednosti. Ohlađen grah začiniti maslinovim uljem balzamičnim octom i dodati narezanu papriku.





Košarice od parmezana svi znamo napraviti, no da se malo ponovi gradivo. Naribati parmezan direktno na pleh obložen papirom za pečenje. Formirati krugove i staviti peći u zagrijanu pećnicu na nekoliko minuta. Čim se zapjeni i na rubovima počinje mijenjati boju, vaditi van. U međuvremenu pripremiti preokrenute zdjelice obložene aluminijskom folijom. Vruć parmezan staviti na foliju skupa s papirom na kojem se peklo i krpom malo pritisnuti da dobije oblik košarica. Kad se ohladi skinuti i raditi druge. Teško je raditi više od dvije od jednom.



Za ovomjesečnu igricu "Ajme koliko nas je" koju je pokrenula monsoon, ovomjesečna domaćica draga Tanja sa bloga U džaku brašna zadala je temu "grah, bob, sočivo (leća)".


Broj komentara: 16:

  1. salata mi se bas svida. meni su gotovo sve salate fine a one od graha su mi drage jos i zbog onog dodatnog kremastog okusa koji daje grah. btw ja imam sladoled od azuki graha u zamrzivacu vec nekoliko dana i nikako da ga stignem fotografirati... mozda nakon sto prode ovo ludilo oko priprema za krizmu starije kceri.:)
    fotka graha ti je bas privlacna. da li si cula za ovaj foto natjecaj bloggera? bi li se pridruzila? ja uzivam u krasnim fotkama koje tamo stignu i uput otkrijem i pokoji novi zanimljivi blog. doduse, ponekad se izabere fotka koja bas i nije najbolja ali... sto mozes, to je stvar ukusa sudaca...:)

    OdgovoriIzbriši
  2. @ Snježana, baš me zanima sladoled od azuki graha. Što se tiče za foto natječaj, nisam čula, ali ću pogledati kako to funkcionira. Ja isto uživam u lijepoj fotografiji i mislim da nema tih riječi koje mogu opisati sadržaj kao uspješan foto. Hvala Snježana.

    OdgovoriIzbriši
  3. Dunja, od tog pasulja se prave oni japanski kolačići koji izgledaju kao mini-skulpture (valjda se od njega pravi neka pasta koja se lako formira, kao marcipan). Ima li kod vas azuki da se kupi i van nedelja japanske kulture? Ovde ga nikad nisam videla.

    OdgovoriIzbriši
  4. Azuki grah jako volim i često ga spremam umjesto običnog graha. Ni ja ga nisam isprobala u slatkoj kombinaciji iako su mi to već sugerirali, vjerujem da je ukusan ali meni je izvanredan i ovako klasičan.
    Jako mi se sviđa ovaj recept i svakako ću i ovu kombinaciju isprobati. :)

    OdgovoriIzbriši
  5. @ maxivida, kod nas u Zagrebu ima azuki graha u ducanima zdrave
    hrane gdje se preferira vegan hrana, kao "bio i bio", Gea i slicni
    ducani.
    @ Andrea, super mi je i kombinaciji s neglaziranom rizom,
    sva pocrveni. Negdje sam procitala (ako je to istina) da je
    pakirana crvena riza crvena bas od obrade sa azukiem.

    OdgovoriIzbriši
  6. Krasne košarice sa izvrsnim sadržajem! :) Sutra idem u Zagreb i kupiću si azuki, jer ga ovdje nisam vidjela. A kad se vratim, ove tvoje košarice idu na isprobavanje :)

    OdgovoriIzbriši
  7. Odlična salata ,a košarice lijepe i ukusne. Hvala ti na uvod o azuki grahu kao i na ovome receptu. Pogledam nekada taj grah ali ga se ne odlučim kupiti jer bih ga htjela pripremiti nekako da od njega dobijem najviše. Mislim da sada to imam , košarice sa salatom idu na isprobavanje ! Baš me zanima hoću li uspjeti napraviti ovakve košarice, poprilično sam još uvijek nespretna sa tim stvarima :(
    I divne su slike, koliko su lijepe one sa košaricama i salatom toliko me skroz osvojila slika sa vrećicom graha, odlična je !!

    OdgovoriIzbriši
  8. Nisam imala prilike nikada probati ovaj grah ali, dobro je znati šta od njega. Prekrasne fotografije kao i uvijek me obaraju snogu!
    Fantazija:))

    OdgovoriIzbriši
  9. Košarice nisam spremala, a u ovakvom izvođenju dobijam mnoštvo ideja. Nisam ni azuki pasulj probala, i dopada mi se ovo acet balsamico ono ide super uz salatu od pasulja. Prelepe fotografije Dunja!

    OdgovoriIzbriši
  10. @ Nataša, azuki je između ostalog i čistač organizma, i ugodno se provedi na putu.
    @ Branka, ništa lakše napraviti od ovih košarica, samo mora biti pravi parmezan, onaj koji se kupi u komadu pa ga se treba ručno naribati. Možda u sredini treba biti malo gušće naribati sir, da iz "košarica" ne curi kao meni. Azuki bi trebalo razumjevati kao jednu vrstu mahunarki, jer kad se kaže grah, misli se na okus, recimo tetovca, nije to taj okus. Recimo kod mene pola ukućana je s njim oduševljeno, a pol kad ga napravim, štrajka. Evo, tako da se zna, za svaki sličaj.
    @ Snježa, hvala, dobro je znati za azuki, ali ako kod kuće imaš dobre stare tradicionaliste ..... nisam sigurna da će im se baš svidjeti, kao što sam rekla Branki, kod mene je situacija pol, pol. Ja ga osobno jako volim.
    @ Jelena, znam da ćeš iskoristiti ideju košarica i svojim talentom još ih doraditi. Uživaj.

    OdgovoriIzbriši
  11. Divno sve izgleda servirano na ovakav nacin, kosarice od parmezana nisam nikada pravila a odavno imam zelju da ih isprobam, tako da su slike postupka rada vise nego dobrodosle...hvala puno!;)))
    Azuki pasulj sam imala prilike da probam i stvarno je vrlo ukusan i simpatican tako malen, ova salatica mi se jako svidja!;)))

    OdgovoriIzbriši
  12. Prelepo sve zajedno, korpice ni ja nisam pravila, a tebi svaka cast za kreativnost u kombinovanju namirnica, ukusa i boja!

    OdgovoriIzbriši
  13. @ mignonne, mamajac, hvala vam objema, nadam se da su upute za korpice dovoljno jasne i da će te ih napraviti za neke svečane zgode. Zgodno je da su osim što su simpa, vrlo ukusne i uz svaku salatu odgovaraju.

    OdgovoriIzbriši
  14. baš su lijepe ove korpice, a i salata je odlična, sve je lijepo skombinirano, svaka čast na ideji

    OdgovoriIzbriši
  15. Jednostavno savršena kulinarska minijatura!
    Moj naklon!

    OdgovoriIzbriši
  16. prvom prilikom kupujem, vidila ga u Plodinama, Šibenik
    Pozzz Ljiljana

    OdgovoriIzbriši

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails