nedjelja, 17. listopada 2010.

Kesten tiramisu







Ovo je jedna jesenska fina tortica za velike dečke. Može i cure ako podnose malo više ruma i malo manje šećera. Kako su kesteni u punoj sezonu, kod mene se užurbano čiste i spremaju za svečane zimske trenutke. Spremam ih skuhane, očišćene i protisnute u vrećice od po 600 g, jer mi toliko treba za kojekakve kolače, a i u ovu tortu je išlo baš toliko.


Tiramisu, e može i tiramisu s kestenima, čak da pače odlično se sve skupa slaže, osim što nema kave, nego samo kakao i rum. Koristila sam onaj moj već viđeni četvrtasti kalup od 16 cm po stranici. Piškote nisam ovaj put pravila, nego su kupljene. Na početku, dno i stranice obložim tankom prijanjajućom folijom.


Potrebno je:
  • 200g maskarpone sira
  • 2 žutanjka
  • 4 žlice šećera u prahu
  • 2 kesice šlag pjene
  • 500g očišćenog i propasiranog kestena
  • 200 g piškota (24 kom)
  • za umakanje 2 dcl ruma, 1 dcl vode, po žlicu kakao i šećera
  • i još nešto šlaga i kestena za ukrašavanje


Moram odmah reći da imam na žalost fobiju od sirovih jaja, pa prvo žutanjke i šećer na pari skuham i ohladim. Ako imate provjerena jaja, nema problema, idu sirovi žutanjci. Dakle, u posudu staviti šlag pjenu, maskarpone, šećer i žutanjci i mikserom sve umutiti. Dodati kesten.
I krema je gotova. Ako se čini da je malo gusta, dodati par kapi slatkog vrhnja. To ovisi i gustoći kestena. Ili ako je pre rijetko može još malo one šlag pjene. Neki su kesteni brašnastiji, neki vodeniji pa nema točnog recepta, ali ovo spašava stvar. Zatim napraviti tekućinu za umakanje. Skuhati vodu, kakao i šećer, ohladiti, dodati rum. Slagati namočene piškote na gusto.


Izađu dva reda piškota i dva reda kreme. Staviti s kalupom u hladnjak ili zamrzivač na dva sata da se stegne, a potom ukrasiti šlagom i istisnutim kestenjem.





Broj komentara: 19:

  1. Ti si Dunja jedna jako zločesta žena! Gdje si bila par dana ranije sa ovim receptom, dok sam još imala kestenje?! Tjeraš me da po hladnoći i kiši da sutra idem na pijacu da kupujem kestenje. :))))))
    I od kud ti na pamet pade tiramisu sa kestenima? :)))))))

    OdgovoriIzbriši
  2. @ Nataša, pa bolje ti je da ih ideš kupit, nego da ih moraš pobirat kao ja. A što se tiče padanja na pamet, palo je meni svašta i na pamet i još koje gdje.

    OdgovoriIzbriši
  3. Kesten kod mene prolazi u svim varijantama, a ovo je nesto stvarno perfektno!!!
    Svaka cast na ideji :)

    OdgovoriIzbriši
  4. jako dobro.. volim tiramisu. staviti kestenje je stvarno dobra ideja.
    ja bi preskočila brandy, ali to je stvar ukusa. slikice, prezentacija.. super.. baš sam oduševljena :)

    OdgovoriIzbriši
  5. Volim ih i previše a ovo je nešto divno,upotrebljavam ih i puno i u slanim varijantama.A ono što si napomenula za kestenovo brašno ,super je pašta od brašna i zbog svoje lake probavljivosti a jako fina u dodiru s mesom od divljači.

    OdgovoriIzbriši
  6. Predivno izgleda! No, ja volim kestene ili pečene ili kuhane, eventualno kesten pire (i to ne preslatki i bez šlaga) i to je to. Kao što sam i Dilajli napisala, davno sam se zarekla da nikada neću kuhati i guliti kestene. Zaista nisam nikada radila pire ili nešto slično. Sasavim mi je lijepo i ovako uživati u ovom prekrasnom tirami su. Gozba za oči!

    OdgovoriIzbriši
  7. Dunja, prekrasno je ovo. Još uvek ne mogu da se nagledam ove divne staklene tacne. Za ljubitelje kestena ovo je prava poslasica. Ja sam davno odustala od kuvanja kestena, ali bih mogla ponovo početi kad vidim ovako nešto. Za 10!

    OdgovoriIzbriši
  8. Uh,ne znam sta vise volim kesten ili tiramisu:))Tacna je zaista jako interesantna!Ma za sve ,sve cestitke!

    OdgovoriIzbriši
  9. Prekrasno izgleda. Nisam odavno gulila kuhane kestene a pečene vrlo često. Nekako mi je to lakše.
    Fantastičan tiramisu!

    OdgovoriIzbriši
  10. Prekrasan recept,a bas sam ovih dana trazila nesto sa kestenom,doduse imam jedan recept za tortu koji sam pravila već milion puta.I kako je sada sezona kestenja,kao sto kazes treba ga STO VISE ISKORISTITI.sUPER IDEJA ZA TIRAMISU.

    OdgovoriIzbriši
  11. Savršen tiramisu,za promjenu sa kestenom , zvuči jako interesantno, ukusno, fantastično !
    Danas na poslu pita me kolegica želim li kupiti čistog zamrznutog kesten pirea , a ja vidjela ovaj tiramisu kod tebe. Pa kako onda da ne želim taj kesten pire , biti će ovo slastica za vikend :)
    Prekrasno izgleda ! a sada si me zainteresirala da potražim i četvrtasti kalup, sve više mi se sviđa taj oblik torte .
    I moram primjetiti stalak ! :) . Primjetila sam ga već u postu o naru ali sam sada tek skužila da je to zapravo stalak. Prekrasan je, umjetnički rad sigurno, jako mi se sviđa !

    OdgovoriIzbriši
  12. Upravo dolazim sa Majinog bloga i sad nesto razmisljam kako bi posle onih Dadetovih lazanja ovo bio jedan vrhunski desert, da onako lepo zaokruzi citav rucak!;)) Divno izgleda tiramisu, ona snitica u preseku samo mami da otrcim po kasicicu...;)))

    OdgovoriIzbriši
  13. @ Svima hvala, s napomenom, da je kod nas tradicija čišćenja kestena svaku jesen. Sjednemo za stol u kuhinju, a na stolu vruči i skuhani kesteni, pričamo viceve i dogodovštine i natječemo se tko će više ih više očistiti. Ljepo se to poslje izvaže, i pobjednik dobije nagradu (neku čokoladu ili slično) i onda to s nama podjeli. Netko ih čisti klasično s nožićem, a netko samo skine jedan dio ljuske i stavi u prešicu za češnjak i protisne. Potpuno svejedno, svako radi kako želi. Djeca su već odrasla i nemamo vremena još ići skupljati, ali ih kupimo od sakupljača po 5 kuna za kilu. Od jedne kile dobijemo oko 600 - 700 g čistog pirea. Ako mi toliko treba za ovu tortu, ne moram više ništa reći. Spremamo ih u škrinju protisnute i bez šećera, jer radimo i neke fine stvarčice i u slanoj varijanti. Stiže uskoro! Kvaliteta i okus se ne daju usporediti s onim kupljenim od Leda ili ne znam kojeg proizvođača.

    OdgovoriIzbriši
  14. @ Svima još jednom, i za Branku, četvrtastih kalupa ima u Muleru na Jelačić placu, i ne samo tih, nego čuda kojekakvih. Moram se kontrolirati kad tamo zalazim, "izgori" mi novčanik svaki put! Hvala na pohvali za stalak, ma to je komad stakla na komad kalupa, pa na 1000 stC i gotovo. Ovako djeluje impozantno, ali je još prilično ne dorađen.

    OdgovoriIzbriši
  15. ja sam si pospremila nekoliko vrećica za kolače koje namjeravam napraviti
    ovaj tirumisu odlično izgleda i čini se jako fini

    OdgovoriIzbriši
  16. Evo još jednog recepta po mom ukusu. Savršeno mi zvuči ovja tiramisu. Joj kako me raduje sezona kestena.:)

    OdgovoriIzbriši
  17. Ja kesten više volim u slanim kombinacijama, ali mi ovo izgleda jako sočno i mislim da bi prilično dobro prošlo kod mojih.
    Ali, da ponovim, stalak me rastura! :))

    OdgovoriIzbriši
  18. Isprobala sam ovaj tiramisu s marunima, odličan je!

    OdgovoriIzbriši
  19. Zanima me koliko točno kestena ide u recept? Svih 500g..? I ona šlag pjena se pripremi prema uputama s vodom ili samo se istrese sadržaj vrećice šlag pjene?

    OdgovoriIzbriši

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails