subota, 2. listopada 2010.

Krekeri od sjemenki



Zaredat će kišne i hladne večeri, neće se toliko izlaziti van, i sjedit će se pred televizorom a zdjelica sa kojekakvim grickalicama uvijek u prvom planu. Koji put pitam svoje ukućane, jel vi gledate u zdjelicu ili gledate film? A oni meni; gledali bi film da je zdjelica puna.



S čim napuniti zdjelicu, a da ne bude uvijek neki industrijski perec, pa i domaći? Možda neka kvalitetnija grickalica, nešto okrepljujuće i ne pre zasitno, ima li tako nešto? Ima, to su sjemenke iz pećnice, gole, golcate, samo zeru soli.



Uzmem po pola šalice, lana, suncokreta i bućinih sjemenki, a sezama cijelu šalicu. Sve ih promješam i zalijem hladnom vodom tek toliko da ih pokrije voda i još malo. To treba tako mirovati cijelu noć, recimo 6 -7 sati.



Drugo jutro uzeti gazu i staviti ju u cijedilo, pa istresti sjemenke i malo ih ocijediti. Izlazit će neka čudna sluz, ali neka vas to ne brine. U ovom trenutku može se dodati neki začin, kao čili, origano, ružmarin, kumin ili slično, no ja dodam samo malo morske soli. Na plitku tepsiju stavim papir za pečenje i istresem začinjene sjemenke te ih tanko razvučem po cijeloj površini nekom kuhinjskom alatkom. Sad dolazi ono najdosadnije, treba ih sušiti u pećnici na 70 st. C više sati. Ja ih sušim 4 sata, s tim da zadnjih 20 minuta pojačam temperaturu na 150. Ako pećnica ima ventilator, može se staviti više tepsija, a može se i proces malo skratiti.

Kad se ohlade, izlomi ih se na manje komade i spremi u staklenu posudu. Odlične su i sa malo meda.



Broj komentara: 15:

  1. Ovo mi se jako dopada i moram praviti svojoj deci... Fantastican recept!

    OdgovoriIzbriši
  2. Fantastično, ovo je za mene... ja tako volim grickati:)))

    OdgovoriIzbriši
  3. Odlično, obožavam "semenje". Ovo ću probati jer je predobro. Svaka čast. Odlične fotografije:))

    OdgovoriIzbriši
  4. Jako fino i, što je strašno važno kod gricki, jako zdravo. Nemamo običaj bilo što grickati pred TV ili u kinu, ali ovo je zbilja odlično za imati zlu ne trebalo. Jedino me zanima koliko dugo i kako se drže da ostanu hrskave (ne volim sve one "zdrave" pločice ili slično koje moraš teško žvakati barem pola sata).

    OdgovoriIzbriši
  5. Izgledaju kao moćan snack. Grickalice za 10+.

    OdgovoriIzbriši
  6. @ maslinka, djeca se brzo naviknu na taj okus. Zdravo i okrepljujuće.
    @ Snježa, ako već nešto grickamo, da bar znamo da nema viška šećera i štetnih masnoća.
    @ Nele hvala, probaj, jedina je mana što brzo nestane.
    @ Katarzis, kako ja nakon ručka ne pojedem ništa slatko, a moram s nečim zaokružiti ručak, uzmem si dve tri pločice ovih sjemenki i to mi je super. Moja pak kćer ujutro na tašte kricka te pržene sjemenke i pije čaj. Odlično se drže u nekoj staklenoj posudi s poklopcem danima. Prhko je i topljivo.
    @ Selma, imaš pravo, zasite.

    OdgovoriIzbriši
  7. Ovi krekeri sem sto lepo,prelepo izgledaju su i vrlo zdravi a i ne goje...:)

    OdgovoriIzbriši
  8. @ Vera, pa nije da baš ne goji, sjemenke su visoko na ljestvici kalorija, no sadrže extra kvalitetna ulja koja nam služe za održavanje zdravlja. Ne solimo ih previše, jer sve industrijsko je puno pre slano.

    OdgovoriIzbriši
  9. Dunja ovo je odlično !
    Često se vrtim po stanu tražeći nešto što bih gricnula ili mi na poslu prifali neki zalogaj, a da je fino ali i zdravo. Evo rješenja !

    OdgovoriIzbriši
  10. @ Branka, meni je ovo važno jer stvarno ne znam gdje bi nadoknadila te nezasičene masnoče koje su nam toliko potrebne. Nisam neki pretjerani ljubitelj maslinovog ulja, naravno da ga koristim, ali gdje, kakva ribica ili salata s mediteranskog štiha. Sumnjam da od njega što ostane kad bi na njemu pekla meso ili ne znam što još. A i onda uzmem što nemasnije. Zato mi ova masnoća iz koštica, a tehnologija nije prešla 80 st. daje nade da uzimamo nešto iznimno korisno.

    OdgovoriIzbriši
  11. Ovo je stvarno fenomenalno!
    Čim ulovim vremena za ta namakanje i sušenja, napraviti ću. Ovo meni jako zgodno izgleda i kao užina ili tanki ručak za na posao uz kakav jogurt.
    O fotkama sve znaš! :)

    OdgovoriIzbriši
  12. Pravim nešto slično, ali bez tog beskrajnog sušenja (koje je jedina stvar koja me drži podalje od raw pokreta) - jednake količine lana, susama, golice i očišćenog suncokretovih semenki se peku sa malo soja sosa i kineskim biberom.

    Ja ih spremam odvojeno i u tiganju jer mi je rerna bila malo tamo-vamo. Nisu pločice, ali jeste vrlo ukusno - savršena grickalica :) .

    OdgovoriIzbriši
  13. Zanima me što se postiže tako duuuuuuuuugim namakanjem i sušenjem??? Jeste li barem probali neku "bržu" varijantu pa zaključili da krekeri iz "brže" varijante nisu tako ukusni kao ovi koji se "izrađuju" praktički 12 sati?

    Nisam probala Vašu kombinaciju sastojaka, ja radim varijantu koja je najpopularnija kod mojih ukućana (da budem iskrena, ja osobno te krekere uopće ne jedem, ja se držim masnog čipsa). No, moji ukućani najviše vole varijantu u kojoj prevladava lan, a dodam i malo sezama i suncokretovih sjemenki - to namacem 15ak min. i pečem 20ak min. na 200 stupnjeva.
    Ne znam kakvog je okusa Vaša varijanta koja zahtjeva tooooliko dugotrajnu pripremu, ali ako je suditi po Vašim slikama, izgledom si ti Vaši krekeri isti kako i moji koji su gotovi za oko 35 min.
    Pozdrav od Lidije

    OdgovoriIzbriši
  14. Bok Lidija, e ovako, namakanje služi da se oslobode sluzi koje će cijelu konstrukciju povezati da se ne koristi nešto drugo u te svrhe, a što se tiče duljine pečenja ili u stvari sušenja, očuvanje vitamina i minerala! Brzina, imaš pravo i vjerujem da su tvoji isto tako dobri i napravljeni u kraćem roku, no ja sam takva, volim planirati u napred i ne smeta me nikad vremenski period, 2 sata, 5, 10..... i skoro se nikad ne pitam zašto, uzmem u receptima zdravo za gotovo i uživam u kuhanju. Poz. Dunja

    OdgovoriIzbriši

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails