četvrtak, 16. rujna 2010.

Zelena juha


Kad se počinje približavati jesen, ja se pripremam za zimu, ko neki medo. Zapravo me hvata tuga što polako ali neizbježno nestaje s tržnica obilje svježeg povrća. Netko će reći, ima svega danas i zimi, no meni to nije to. Volim ovo svježe, koje još miriši po zemlji, a ono koje ne znam gdje se sve čuva, ili od kud sve dolazi, ma znam da je to sve u mojoj glavi, ne dolazi to s Marsa, sve povrće od kud bilo da bilo sa Zemlje je. No da ja iskoristim ovo što mi je pred nosom. Danima već kuham "moju" zelenu juhu i još mi nije dojadila.


Glavni, ali nevidljivi glumac u ovoj juhi je ljuti i crveni feferon ili papričica. Zaljubljena sam u taj prekrasan plod koji stajanjem ne gubi svoju žestinu i cijelu zimu nas podsjeća na vruće ljeto. Zato je ta moja zelena juha i te kako vruća.


Drugi glavni lik u ovoj drami je česnjak i to vrlo obilno, zatim zeleno povrće, sve koje se nađe na tržnici, paprika, kupus, mahune, karfiol, brokula, komorač, poriluk, celer, blitva, peršin...
sve stavim kuhati u veliki lonac i bez poklopca da povrće ne izgubi zelenu boju, tvrđe stavim ranije, a nježnije pri kraju, kao blitva, karfiol i slično. Ostavim nešto cvijetića karfiola i skuham ih posebno, al dente.


Kad je kuhano maknem s vatre, štapnim mikserom usitnim juhu i sve povrće odjednom u kremu. Dodam vrhnje za kuhanje i putra, te dosolim. Nije potrebno ničim uguščivati. Količina vrhnja i putra po želji, ja stavim prilično. Svatko si u tanjur stavi malo onih cvjetića od karfiola i obilno ribanog parmezana.

Još na kraju jedna opaska, to nije ona "čarobna juha" koja je bila hit pred par godina, od koje se navodno mršavilo, ovo je hranjiva i izdašna juhica za podizanje općeg raspoloženja uma i tijela.

Zdravi bili i zimu spremno dočekali!



23 komentara:

  1. Nije magična, ali mi se čini da je kao onaj čarobni napitak iz Asteriks i Obeliksa. Spremam zelene čorbice, ali još nisam sve miksala zajedno. Odlično! Zabeleženo!

    OdgovoriIzbriši
  2. joj ja ovo obožavam, često radim slično, samo manje vrsta povrća smiksam.. trenutno su mi najdraži obroci povrće na lešo sa krumpirom, evo jučer su bile tikvice i brokula, danas kovrčavi kelj s krumpirom.. ma savršenoo i brzo gotovo.. a i neko kišovito vrijeme počelo pa mi zeleno povrće posebno prija :), divna ti je fotkica sa juhicom, ma sve su lijepe! :))

    p.s.: vidim da i ti pratiš Anitu, kiselo tijesto tj. domaći kvas mi je skoro pa gotov, pa će biti i kruh ovaj vikend, jedva čekam ;)

    OdgovoriIzbriši
  3. Ljeto je moje vrijeme, a u jesen najviše volim osjećaj guste, vlažne magle, kao da sam nježno umotana u vatu, pa miris palog lišća i zemlje. Isto tako i one posebno tople i vjetrovite dane koji se znaju dogoditi u jesen - to najviše volim. Sve te slike i mirisi su za dušu, a ova tvoja juha je za tijelo. Volim takve juhe. Fotke su ti, kao i uvijek, jako lijepe. Ma, morale bi mi sve blogerice jednom pripremiti zajedničku Babettinu gozbu (odličan film).

    OdgovoriIzbriši
  4. I ja sam kao i ti pobornik sezonske hrane. Nekako mi je to normalno, tako mi je žao ne iskoristiti sve blagodeti svakog godišnjeg doba. A ovo ljeto je tako bogato svime a sve mi to nekako brzo prođe.
    I gledam tvoje slike, pa ona papričica sama je umjetnička slika, da ne pričem o ostalima, uvijek slinim nad tvojim fotografijama.
    Juha, ... a šta reći? Fantazija!

    OdgovoriIzbriši
  5. To je prava stvar, prirodno i ukusno...Pozdrav.

    OdgovoriIzbriši
  6. draga dunja odusevljena sam ovim vasim receptom. i ja volim juhe i cesto ih kuham bas na taj nacin da razno povrce smiksam stapnim mikserom, tako mogu djeci "podvaliti" povrce, jer ga nece onako u komadima :/
    predivan recept, i uklapa se u lchf prehranu, stavit cu link na moju stanicu :)

    OdgovoriIzbriši
  7. @ Jelena hvala, juhica je gusta i jako ukusna, vole ju i dječica.
    @ Ebba kvala, naročito volim kelj s krompirom, općenito sve povrće. Ja nisam još stavila kvas jer ću biti kratko odsutna. Veselim se i tome, drugi tjedan stavljam i ja.
    @ Katarzis, tako si pjesnički opisala skoru jesen, znaš dobro prenjeti emocije koje crpiš iz prirode, baš ti zavidim. Ja sam na riječima skromna, radim nepregledne greške, ali bi mogla bolje fotoaparatom zaviriti u jesensku sliku. To bi mi išlo lakše.
    @ Snježa, šta češ, kad mi je fotografija strast. Moja kćer kaže da sam napisala ovaj post samo zato da fotografiram papričicu. Donekle ima pravo, da znaš da sam potrošila više od 2 sata na nju. Fotkala sam ju bezbroj puta i ništa, a kako mi je fotkić pri radu priključen u računalo, odmah vidim što sam napravila, onda sam promjenila podlogu i konačno mi se "smirila" ta crvena boja. Eto, hoću samo reći, nije lako, koji put potrefim odmah, e više puta neide, pa neide.
    @ Surac hvala, svi ćemo se polako vratiti na izvorno.
    @ Anita, hvala, kod mene i stari i mladi vole ovu juhu, od kad sam ih vašim savjetom ponukala da se ne boje putra, sve se promjenilo, hrana je postala ukusna i zasitna. Slobodno koristite fotkice i recepte.

    OdgovoriIzbriši
  8. Koliko je samo finih sastojaka i vitamina u ovoj juhici, mmmmm....ne znam kako uspevas uslikati da i obicno povrce izgleda kao sa stranica nekog casopisa, cini mi se da bi i od vezice persuna napravila umetnicku fotku!;)))

    OdgovoriIzbriši
  9. @ mignonne, e draga, to ti je strast, satima znam dubiti na jednom objektu i nikako, a onda se desi nešto, neki klik u glavi, promjenim malo podlogu ili rasvjetu i sve se posloži. Više puta ne objavim vrlo dobar recept, jer mi jelo nije fotogenično. Šta češ, to je jače od mene. Hvala ti na pohvalama.

    OdgovoriIzbriši
  10. Dunja,obozavam vas blog !!:))pa time i sve recepte,a o slikama da i ne pricam !!

    OdgovoriIzbriši
  11. Draga Dunja , juha je vrhunska ,i ja uživam u povrtnim sezonskim plodovima i isto tako čim mi krene mirisati na zimu, ah jedva čekam novo proljeće :) .
    A fotke, ...., svaki put kažem kako su savršene, ovaj put si nadmašila samu sebe, presavršene !!

    OdgovoriIzbriši
  12. Tvoji recepti i fotografije su uvjek posebni i lijepi. Ova 1. fotografija... e , to je već umjetnost. Nikad u životu ne bih pomislila da jedna paprika može biti ovako "elegantna, tanka i mistična" , svaka čast Dunja!

    OdgovoriIzbriši
  13. @ Ruža, hvala puno, to je obostrano, kad mi nedostaje inspiracija za neki riblji recept, onda požurim na "Cooking by Ruža123", kraljice riblje kuhinja!
    @ Branka, istina je to s godišnjim dobima, ali me život naučio da uživam u onom što je u sadašnjosti, pa ako bi i ponekad priželjkivala predstojeće, odmah se prekorim i kažem; ovo što je sad tu, u njemu traži više. Eto, stara škola, strogosti prema sebi. Hvala na komplimentima.
    @ Maja, ako smijem biti do kraja iskrene, pisala sam ovaj post o zelenoj juhi samo zato da imam prostor za papričicu. Jako mi se inače likovno dopadaju, pa njihova crvena boja koja je dosta problematična za kameru, bio je izazov. Hvala ti.

    OdgovoriIzbriši
  14. Volim juhe, lagane su i u isto vrijeme zasitne. Volim i ljute papričice, obožavam ih ustvari.

    OdgovoriIzbriši
  15. Volim ovakve stvarcice, pune raznovrsnog povrca, a fotke ostavljaju bez daha!!! Ona papricica na vrhu je stvarno majstorsko delo :)))

    OdgovoriIzbriši
  16. @ Selma, drago mi je da imam istomišljenika, a vjerujem i da nas opskrbljuje vitaminima i neophodnim nutrientima.
    @ Casa de vainilla, hvala ti, drago mi je da ti se sviđa moj feferončić.

    OdgovoriIzbriši
  17. Draga Dunjica stvarno ti je juhica tako prirodna,i deluje preukusno.
    Ja sam od onih koji ne bi kupili lubenicu u januaru ili od onih sto posegnu za prvim plastičnim paradajzom u zimu.
    Ne zato sto cene budu paprene,već nekako meni se to ne "spaja" sa godisnjim dobom.
    Lubenica mi sae ne jede zimi i to je to....:)
    Sto se tiče same zimnice,jos nisam nista veliko spremala,uglavnom to prepustim mami,...

    OdgovoriIzbriši
  18. Obožavam ovakve juhe, a i ja im volim dodati malo feferona i češnjaka.
    I meni je žao što ljetni plodovi polako nestaju ali zato me raduje što dolazi jesen i neki drugi isto tako divni plodovi. :)

    OdgovoriIzbriši
  19. @ Vera, imaš pravo, treba oživati u onom što nam je danas tu, u svemu a tako i u hrani. Blago tebi što imaš mamu.
    @Andrea, isto tako, i ja se veselim jesenskim plodovima. Jučer sam po kiši šetala šumom i već polako padaju kesteni:

    OdgovoriIzbriši
  20. Joj kestene jedva čekam. :)

    Nego vidim u reader-u imam post o uničicinom rođendanu, a ovdje ga nema. Došla sam poželjeti malenoj sve najbolje i još puno, puno bezbrižnih rođendana. :)

    OdgovoriIzbriši
  21. @ Andrea, post o mojoj lutkici bio je objavljen od jučer posljepodne, do danas do 10 sati. Onda sam dobila upozorenje meilom da nije uputno stavljati slike djece na blog, jer ima puno onih luđaka. E, pa ja poslušala, jednom klikom skinula post. Nema veze, tortu Medu smo raskomadali i popapali, fotkala sam ju uz djecu pa nemam samostalnu.

    OdgovoriIzbriši
  22. I ja kljuckam i tražim post da ljepotici poželim sve najbolje, pa ga nema.
    Uglavnom izljubi je u moje i Timnino ime, juhicu bilježimo, doista je čarobna! Feferon je pak na tvojoj fotki maneken par excellance!

    OdgovoriIzbriši
  23. @ Tadeja i Timna, Melina se puno, puno puno zahvaljuje i dobro zna za vaš blog jer tamo traži leptire, gusjenica, bumbare... Hvala za papričicu.

    OdgovoriIzbriši

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails