nedjelja, 12. veljače 2012.

Nježno ljubavno srce s kruškom





Kruška je sočno i slatko voće s pomalo zrnatom teksturom, no mekanom poput maslaca. 
Iako prema nekim zapisima kultivacija krušaka datira iz razdoblja od prije 3000 godina, postoje pretpostavke prema kojima je u ovom čudesnom voću uživao još čovjek Kamenog doba. U svom slavnom epu Odiseja, Homer ih je okarakterizirao kao «dar bogova», a u doba francuskog kralja Luja XIV kruške su bile simbol luksuza. 
Latinsko ime kruške je Pyrus communis, a zajedno sa jabukom i dunjom svrstava se u porodicu ruža. Nekoliko je tisuća vrsta krušaka, svaka vrsta drugačijeg oblika, boje, veličine, okusa. Općenito, kruške imaju veće okruglo dno koje se prema vrhu, koji završava peteljkom, postepeno sužava. Sočne su i slatke, sa teksturom pomalo zrnastom, no mekanom poput maslaca. 
Zbog izuzetne slatkoće, sok od kruške se ponekad koristi u desertima umjesto šećera, kao zaslađivač. No ipak, jedna osrednja kruška ima manje od 100 kcal.
 


Osim o kruškama, ovdje će biti riječ o.... šta mislite što je pohranjeno u ovoj škrinjici?


Ovdje je tapioka u perlicama i to u boji! Dobila sam na poklon vrećicu te ljepote
od jedne drage osobe, i evo rezultata:
"Nježno ljubavno srce od tpioke na posteljici od pasirane kruške" 


Inače jako volim kruške, rane, kasne, ljetne, zimske i evo što sam još skinula s neta nama za podsjetnik:
U 100 grama ploda kruške sadržano je 0.3 g proteina, 0.4 g masti, 9.5 g ugljikohidrata, 2,8 g ukupnih vlakana i 5 mg vitamina C. Kruška sadrži i neznatne količine masti, stoga ima na 100 grama nešto više kalorija od jabuke (oko 80 u odnosu na 60), međutim kruške Vilijamovke sadrže velike količine kalcija i željeza u odnosu na drugo voće, stoga se preporučuju kao obavezno voće u prehrani žena iznad 40 godine!
Kruške su također dobar izvor bakra, kalija i izuzetno dobar izvor prehrambenih vlakana. 


A o njenoj fotogeničnosti da ne govorim, kako got sjedne, padne ili stane, izgleda fantastično i poželjno.



O tapioki se sve zna, no evo mali podsjetnik.
Tapioka je duguljasti korijen kasave (Manihot esculenta) koja pretežno raste u Brazilu i Zapadnoj Indiji, ali se može pronaći i u drugim tropskim krajevima, poput Australije i Indonezije. Njezin prašak koristi se za pravljenje kruha, peciva ili tortilja, te za zgušnjavanje tekućih jela poput pudinga.
Tapioka nema ni miris ni okus, pa se dodavanjem boja, aroma i drugih namirnica može preraditi u raznorazne proizvode, a posebno poslastice. Također se koristi i u farmaceutskoj industriji kao vezno sredstvo i prisutna je u skoro svakoj tableti. Idealna je namirnica za vegane i ljude sklone alergijama na glutene ili mlijeko.



Osnovni recept za puding od tapioke perlice, je 100 g perlica i 700 g tekućine, voda, neko mlijeko, sok ili sl. Ja sam 100 g perlica prelila sa 2 dcl vode i ostavila 1 sat da se namaču. Nakon toga sve sam prelila sa 500 g kokosovog mlijeka i 2-3 žlice šećera, to je malo za sladokusce, no umak će biti slađi, i kuhala nekih 15 minuta dok nisu sasvim mekane i masa gusta. Maknuti s vatre i dodati 2 lista omekšale želatine u listićima ako se želi izvaditi neku jasnu formu kao što su ova srca. Masu uliti u silikonske kalupe i ostaviti na hladno da se stisne.


Umak od krušaka:
4-5 krušaka očistiti i staviti kuhati u malo vode s cimetom i šećerom.
Pred kraj kuhanja uliti čašu nekog bijelog slatkastog vina i još malo kuhati da se umak reducira.
Maknuti s vatre, dodati žlicu meda, dotjerati slatkoću i gustoću po želji, štapnim mikserom usitniti u gustu kremu.


U ovomjesečnoj blog-igrici Ajme koliko nas je, draga Ana sa bloga      "streamy, creamy" zadala nam je temu - Kruška, pa je ovaj post moja ulaznica. 

22 komentara:

  1. Kruške su mi najdraže voće i obožavam njihov okus. Šarene perlice tapioke izgledaju prekrasno, pogotovo na onoj fotki gdje su pospremljene u škrinjicu i super su ispale oblikovane u srce.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti, ove perlice su stvarno simpatične i inspirativne, no u kuhanju malo se izgubi intenzitet boje.

      Izbriši
  2. I ja jako volim kruske i recepti su fini ali fotografije i posude.....fantasticno!

    OdgovoriIzbriši
  3. Tako divan, a opet vrlo slože recept, odlično ukomponirani okusi i nesvakidašnji desert..svaka čast Dunja!

    OdgovoriIzbriši
  4. Kruške, kao i sve voće, najviše volim svježe, ali i ovako pripremljenima ne mogu odoljeti. Srce je slatko i originalno, ali nisam ljubitelj tapioke. Vidim da ni ti nisi odoljela Valentomaniji:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nisam ni ja bila ne znam kako oduševljena s tapiokom, dok pred godinu dana nisam uhvatila štos da ju treba "začiniti s karakterom".
      Valentomanija, zgodna složenica, nemam ništa protiv ako se ne izlažemo lažnom trošenju, ali ako dajemo sebe, zašto ne. Inače oblik srca mi je jako harmoničan, volim ga vidjeti u bilo čemu..

      Izbriši
  5. Sjajan post...od teksta do fotografija!

    OdgovoriIzbriši
  6. :)) Dunja, opet si me oduševila :) Drago mi je što si ovim perlicama dala nov karakter, jako jako simpatična ti je ideja za ukalupirati ih u srčeka :) Umak od kruške također jako šarmantan. Zanimljiv desert!

    OdgovoriIzbriši
  7. baš su simpatične ove perlice šarene, puding i ja volim sa kokosovim mlijekom, a još ovako napravljene u srčekastom kalupu su baš pun pogodak

    OdgovoriIzbriši
  8. Baš si me ovim desertom oduševila! Ova šarena tapioka je preslatka, a oblik u kojem si ju napravila je baš krasan. Kruške isto jako volim i sigurna sam da bi ovaj desert bio baš po mom guštu. Fotke prekrasne, po običaju :)

    OdgovoriIzbriši
  9. Kruška je moje najdraže voće. Ja sam najviše sklona našim domaćim sortama krušaka, nešto to ne može iz mene. Iskreno, samo sam jednom pripremila jedan kolač s kruškama i nije baš prošao! A možda nije bio pravi recept!
    Ali, ovaj tvoj desert i post obaraju!

    OdgovoriIzbriši
  10. Dunja draga, kod tebe je svratiti na blog uvek lep doživljaj. Kao i uvek, prekrasne fotke, predivni recepti, jednom rečju: Svaka ti čast!

    OdgovoriIzbriši
  11. Uvek se odusevim fotkama, pa receptom..i vama!Krušku volim ali nije mi omiljena...jabuka mi je br.1.Ali rado je stavljam u kolače iako mi nekad bud evodenasta!

    OdgovoriIzbriši
  12. Predivne fotke i pregrst korisnih informacija, ovde kod nas jos nisam videla tapioku ali jako su mi slatke te perlice...slazem se da su kruske posebno fotogenicne a na tirkiznom staklu daju tako lep kontrast.:))

    OdgovoriIzbriši
  13. Jako lijep post, posebno mi se sviđa uvod o kruški i sve što si napisala o ovom lijepom voću. A šarene perlice tapioke su me skroz oduševile. Bijele perlice sam koristila, ali šarene nisam niti vidjela. Prekrasno si ih smjestila u škrinjicu, a onda pretvorila u ova lijepa i interesantna srca. Uz kremu od krušaka, fina, ukusna poslastica ! Prezentacija mi je kao i uvijek posebno lijepa, uživam u slikama !!

    OdgovoriIzbriši
  14. @ Svima hvala na posjeti, i divno je da se možemo međusobno na ovaj virtualni način podupirati i inspirirati. Sretan vam dan ljubavi i nek potraje cijelu godinu.

    OdgovoriIzbriši
  15. Ovo tapioka u boji je prekrasna.Slažem se s tobom što se tiče fotogeničnosti kruške, uvijek izgleda senzacionalno.

    OdgovoriIzbriši
  16. Volim okus kruške a ovo je tako fina i privlačna kombinacija

    OdgovoriIzbriši
  17. Dunja, tako romantičan post, a još romantičniji recept! Nisam znala da su kruške bile simbol luksuza, lipo je nešto novo naučit :)
    jako mis e sviđa recept. Zna li netko ima li možda kuptii tapioke kod nas?

    OdgovoriIzbriši

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails