utorak, 22. studenoga 2011.

Kako je zima zagrlila jesen i jedan fini slani tart od muškatne tikve

Evo kako, još neotpalo lišće dobilo je prekrasni veo, čudesna ljepota koju je zabilježila svojim fotoaparatom moja draga prijateljica i umjetnica, fotografkinja, Višnja Serdar. Ja sam ju molila da mi ustupi za ovaj blog ove fotografije da zajedno svi uživamo u veličanstvenoj prirodi. Snimljene su jučer gotovo u centru Zagreba, zapravo na zapadnom dijelu grada na ipak maloj uzvisini. Pogledajte fotografije, a nakon njih recept.















Tart od muškatne tikve, karameliziranog luka i plavog sira


Potrebno je:

  • 100 g glatkog brašna
  • 250 g raženog brašna
  • 100 g maslaca
  • 80 g kiselog vrhnja
  • 1 jaje
  • sol
  • malo vode samo ako je potrebno
Nadjev:
  • 2 veća ljubičasta luka
  • 450 g pirea od pečene muškatne tikve
  • 150 g nekog boljeg plavog sira, gorgonzola ili sl.
  • malo balzamičnog octa
  • sol i papar

Ova količina dostatna je za dva tarta. Prvo od zadanih namirnica umijesiti tijesto, zamotati ga u foliju i ostaviti na hladno da odleži najmanje sat vremena. U međuvremenu luk izrezati na tanke polumjesece i na malo maslinovog ulja prepržiti ih da postanu staklasti, te na kraju dodati samo  žličicu balzamičnog octa i promješati na vatri da se luk karamelizira. Ostaviti na stranu. 


U zdjelu dodati pire  od tikve, luk, izdrobljen sir, posoliti i dodati svježe mljevenog papra, po želji i malo više nego bi bilo uobičajeno. Razvaljati tijesto u dva kruga, tanko, otprilike 3-4 milimetara. Dvije trećine prekriti nadjevom, a ostali dio tijesta prebaciti preko nadjeva. Prenjeti na pleh masnim papirom. Staviti peći u zagrijanu pećnicu na 220 st.C dok ne dobije lijepu boju. 
Kod mene se peklo 25 minuta.


Uživajte u jeseni, zimi i njihovim plodovima. 
Ova slana poslastica meni spada u top 10.


Broj komentara: 18:

  1. Fotke prirode su kao sa drugog sveta, fenomenalne a tart već na čitanje obara s nogu, savršeno!

    OdgovoriIzbriši
  2. Fotke u svojoj ljepoti djeluju toliko nestvarno. Ova jesen je čarobna, kao i tvoj tart. Sviđa mi se što si za tijesto koristila raženo brašno i gorgonzola u nadjevu.

    OdgovoriIzbriši
  3. fotografije su divne, meni se isto dopada ova priroda vani, sve je okupano bjelkastim mrazom
    I tart je prava delikatesa, sigurna sam da je rapsodila okusa!

    OdgovoriIzbriši
  4. Ovo su prave umetnićke fotografije a tvoj tart, koji tako prefinjeno izgleda, daje posebnu čar ovom postu...

    OdgovoriIzbriši
  5. Fotografije su prekrasne,melem za oči! A za tart nemam riječi djeluje presavršeno!
    Jednostavno krasan post!
    Ugodna večer i lijep pozdrav!:)

    OdgovoriIzbriši
  6. Prekrasne fotografije ako je i zima bar je čarobna! A tart je naravno, isto tako fantastičan!
    I sve nešto razmišljam.... ništa bez umjetničkog oka! Ne bi u mene tako ispalo, ni blizu!

    OdgovoriIzbriši
  7. Ajme fotke su wow!!! A tart je fenomenalan, sigurno cu ga isprobati, nadam se da se nece nista puno promijeniti obzirom da cu koristiti turkinju.

    OdgovoriIzbriši
  8. jako lijepe fotke! tart je puni pogodak! sviđa mi se tijesto s raženim brašnom, a karamelizirani luk obožavam. u kombinaciji s bundevom i pljesnivim sirom sigurno je za prste polizat. mislim da ću ga ovih dana i napraviti!

    OdgovoriIzbriši
  9. Fotografije tako nestvarne tako lijepe ,meni tako daleke jer kod nas sunce daleko u pluse nego kod vas a tart pun okusa.Karamelizirani luk obožavam i moram priznati zanimljiv dodatak.

    OdgovoriIzbriši
  10. Ne mogu se odlučiti šta je bolje: slike ili recept. Iako ga nisam probala mogu reći (prema sastojcima) da bi kod mene zauzeo visoko mjesto!

    OdgovoriIzbriši
  11. Fotke su prekrasne. Tar izgleda savršeno nije ni čudo da si ga uvrstila u top 10.

    OdgovoriIzbriši
  12. Draga Dunja, slike prirode od tvoje prijateljice su uistinu čarobne, baš plijene i divno ih je gledati. No, moj pogled isto tako uživa i u tvome tartu. Baš si ga lijepo napravila i divno prezentirala, sasvim se uklopio uz slike prirode, pravi spoj.
    Tart mi je inače odličan, jako dobra kombinacija i već su me pitali da li bi i ja znala ovo napraviti :). Sigurno ga neću ovako lijepo znati napraviti, ali ću ga isprobati svakako, u subotu je na mom stolu !

    OdgovoriIzbriši
  13. Fotke su jednostavno divne. No, sve je u očima one koja fotografira, zar ne? Tko ima tu žicu, ima je, a mi ostali......:) I recept je savršen, kako tražim nešto za predjelo za subotnje slavlje, ulazi u najuži izbor:)

    OdgovoriIzbriši
  14. Fotke prirode su prelepe! Zaista pravo uzivanje za oci... :)
    A i tart mi se jako dopada. Odlicna kombinacija sastojaka, sigurna sam da bi nam se dopalo...

    OdgovoriIzbriši
  15. Očaravajuće fotografije prirode i tarta! Do sada nisam radila tikvu u slanoj (ovakvoj) kombinaciji, a priroda... Nikada nisam vidila nešto tako lijepo...

    OdgovoriIzbriši
  16. Kakve prekrasne fotke!!! Stvarno predivno!
    Ovaj tvoj tart, ja imam pod nazivom galette i bas bih ga mogla napraviti:)!

    OdgovoriIzbriši
  17. Prelepe fotografije prirode! A tek tart, sa plavim sirom mi je sve preukusno!

    OdgovoriIzbriši

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails