petak, 23. srpnja 2010.

Neki to vole vruće




Ovaj post posvećen je svemu i svačemu i svakaomu, naravno. Prvo ovaj naslov; pa naravno to je legendarni film, sjećam se igrao je u kinu Zagreb mjesecima u ljetno toplo vrijeme neke daleke nemam pojma koje godine, a karte su se prodavale od tri poslije podne i do pet sati za sve su predstave karte bile rasprodane. Strpljivo se čekalo u repovima ili se pred predstavu kupovalo karte od preprodavača. I do dan danas to mi je bio i ostao legendarni film, gledala sam ga nebrojeno puta, a u filmu su neprestano nešto pijuckali, a u nastavku posta pripremila sam i ja nešto za popiti, fino, lagano, hladno i osvježavajuće. No vratimo se filmu. Insert je ovdje i zato jer da je Merlinka ostala živa, sad bi imala 84 godine. Pa kako se bliži godišnjica njene smrti, ovaj insert posvećen je njoj. Uz put ona dva legengarna komičara zvali su ju "Šećerna", a bit će u postu riječ i o zaslađivaćima. Pa evo prvo filmić.


Bila sam par dana na Žumberku u berbi kupina i malina. Kako me blogerica Branka oduševila sa njenim prekrasnim marmeladama, dobila sam volju da si napravim nešto po njenim receptima i veselim se tome. Vratila sam se kući sa košarom bobičastog voća, kupinama, ogrozdom, borovnicama i malinama. Pa krećemo od ovog zadnjeg. Jako volim to sitno, a tako intenzivno voće po okusu. Pa samo kad pogledam malinu one njene sitne čelijice sa dlačicama i prepune soka, a miris... pa to je da se odmah obezglavim od ljepote.


Malina je opće poznata kao sirup za razređivanje, no meni je najbolji sok odmah, svježi, a ovaj puta kao zgodan lagani šejkić, kao zamjena za doruček ili posljepodnevno osvježenje, a da ima nešto u sebi i hranjivo. U zadnje vrijeme na prozoru (!) mi raste Stevija i nju ću ovdje upotrijebiti. Dakle, za čašu ovog piće potrebno je:
  • sok od jedne naranđe
  • šaka malina
  • 1 dcl zobenog vrhnja
  • 2-3 kocke leda
  • na vrh noža izmrvljenog i posušenog lista stevije
Maline štapnim mikserom usitniti, dodati sok od naranđe i sve procijediti da se odstrane koštice. Dodati zobeno vrhnje, led i steviju (naravno da može i obični jogurt ili sl. a i žličicu običnog šećera) i u prihladnoj posudi "protresti" ili jednostavno mikserom umutiti da se zapjeni. Po volji dodati malo obične vode i preliti u čašu.

Ovo je ta biljčica, naziv joj je Stevia rebaudiana Bertoni, to je višegodišnji grm koji može narasti i do 1 metar u visinu. Poznato je oko 150 vrsta, no samo ovaj sadrži velike količine slatkih glikozida. Posušeno lišće je oko 40 puta slađe od šećera. Ostaje stabilna slatkoća do 200 st. pa se mogu raditi i kolači i kreme. No njeno ljekovito djelovanje je široko, kao aktivacija enzima, mikrocirkulacija... i još mnogo toga. Na internetu ima puno toga za pročitati o njoj. Njena primjena ide jako sporo, na jedvite jade se uspjela provući nekako prije dvije godine do tržnica i prodavaona. Vjerojatno su u pitanju neki politički i ekonomski razlozi. Ima za kupiti i neki extrakti u kapima, no ja sam skeptik, ne znam da li je to čista stevija. Zato si rađe sama otrgnem listiće, posušim i zaslađujem. Ne moram se uzdrževati šećera, no nekako mi je draže ne trpati se kalorijama, naročito sad po ovim vrućinama.



Broj komentara: 12:

  1. Lubbly jubbly! Odlicno, obozavam maline!

    OdgovoriIzbriši
  2. Odličan post Dunja ! Ovo o stevii mi je došlo kao naručeno. Kao što sam napisala u nekima od mojim marmelada koristim steviu umjesto šećera (kupovni prah), a na Dolcu sam nedavno kupila biljku i iskreno, kupila sam je a ne znam zapravo što sa njome osim što mi je fora imati je :). Znači osušiti listove i tako suhe ih koristiti kao zaslađivač. Odlično i skroz prirodno !
    Drago mi je da si se opskrbila malinama, kupinama, ....., a posebno sam se razveselila lijepim riječima za moje marmelade i ako ćeš se odlučiti neku isprobati. Hvala ti !
    Osvježenje od malina koje si pripremila je jako dobro i prekrasno izgleda !!

    OdgovoriIzbriši
  3. Some Like It Hot naprosto obožavam i znam sve dijaloge napamet. Zato ga najviše volim gledati sama, jer onda ne smetam drugima svojim sufliranjem. Nobody's perfect
    Steviu sam koristila i to je još jedna gadna kapitalistička, pohlepna zavjera (ne šalim se, zaista je tako): šećerni lobi ne dopušta da bude dostupna kao sladilo jer tada oni ne bi zarađivali. Ovo s malinama je odlično, osvježavajuće i, s obzirom da nema šećera, zaista taži žeđ. Krasne fotke!

    OdgovoriIzbriši
  4. @ melrose, hvala
    @ Branka, da naj prirodnije i naj jednostavnije je izmrviti osušene listiće i zaslađivati. Ja sam počela prvo sa čajem, nema nekog univerzalnog recepta, no voditi se prema vlastitom okusu je ok. Nakon čaja, sad kad su vrućine, odlična mi je obična voda, malo limunovog soka i među prsima zahvatim sušene i izmrvljene listiće. Ne mora meni biti baš slatko, no to uzimam kao dopunu zdravlju u prehrani. Zato sam sebi naći mjeru. Hvala Branka
    @ Katarzis, da imaš pravo, zaboli glava što bezkrupulozni pohlepnici sve ne osmisle da ne izgube profit, a čovjek, a zdravlje... ništa im nije sveto.
    A što se tiče filma tu se slažem s tobom, koliko sam ga puta gledala, nije mi dosadio, a ova rečenica na kraju... ušla je u žargon, kad netko gleda isti spol onda se opravda; nobody's perfect!

    OdgovoriIzbriši
  5. Merlin Monro, večna! A, ovo sa malinama je fino. Fotke su odlične :)

    OdgovoriIzbriši
  6. Odlično, draga Dunja!
    Ovo s malinama mi se jako sviđa, a pošto ovdje baš i nema malina vjerojatno bi isto tako ukusno bilo i sa kupinama koje će uskoro početi ili s borovnicama koje dobijam iz moga Konjica,
    A za steviju sam čula ali, kako doći do nje:))

    OdgovoriIzbriši
  7. Zaista stevia je sladilo odlično međutim još nije dobila potrebne dozvole da bi se i njen prah pustio u prodaju kod nas.

    OdgovoriIzbriši
  8. Dunja, prekrasno se sjećati nekih lijepih vremena u kojima je događaj bio odlazak u bioskop. Film sam gledala više puta na TV, a mogu zamisliti kako je bilo gledati ga na velikom ekranu kada je bio veliki hit. Merlinka je bila divna, čarobna, a da je živa ne bi još bila tako stara. 84 godine danas nisu tako duboka starost, već lijepe starost.
    Za steviju ti hvala, azahvaljujem i Katarzis. Zaista se sjećam svih tih dilema koje su se par godina povlačile oko njene korisnosti ili štetnosti. Znati da je mnogi koriste i da vjeruju je dobro. Priklanjam se njenim korisnicima. Maline su mi krasne u ovim kombinacijama, divan veganski frape.

    OdgovoriIzbriši
  9. @ Nale puno hvala
    @ Snježa, naravno i kupine i borovnice su isto odlične, no mene privlači ta pink boja. Agronomski fakultet u Zagrebu imao je sjeme i proljetos su ljudi išli i masovno si za siću nabavljali, čak i sadnice. Sad je malo kasno za saditi, ali na proljeće sigurno će se posvuda raširiti jer su mnogi zaiteresirani. U Zagrebu se prodavalo na placu uz sadnice cvijeća, no ja sam još lani nabavila na ag. fakultetu.
    @ Dilajla, vjerojatno, no interesantno da u biljnim apotekama ima dozvolu keki kineski preparat u prahu i piše da je to 70% stevija i 30% škrob, a skupo neopisivo, a baš mi ne uljeva ta bočica neko povjerenje.
    @ Selma, da bio je neopisiv doživljaj ići film gledati u kino. Već samo iščekivanje, pa odlazak, pa doživljaj velikog platna, naravno televizije nije bilo, a osim toga, slušala se američka glazba, što nije baš bilo moguće. I jedna interesantna stvar, svaki put kad ga idem pogledati, uvijek se iznova začudim kad vidim da je to crno-bijeli film. Od silne impresije kod prve projekcije, u mozgu se dogodi nešto... i pamtim ga u boji.
    Što se tiče stevije, ima ih puno vrsta i samo je ova jestiva, pa odtuda vjerojatno dilema i oprez da ne bi netko žvakao nešto drugo. Ali ima i lobija koji će sve napraviti da se koriste već postojeće zamjene za šećer. No, kao i običan šećer, steviju, natren i ne znam što već, sve treba uzimati umjereno. Maline su mi na prvom mjestu nakon jagoda.

    OdgovoriIzbriši
  10. Eeeeeeeee, još samo da je nađem, i bilo bi fino.
    Ima li neko pelcer? :)

    OdgovoriIzbriši
  11. Super postić i fenomenalne fotke kao i uvijek!
    Ja steviju već neko duže vrijeme koristim umjesto umjetnih zaslađivača za kavu i zeleni čaj, koji uvijek imamo u hladnjaku i osim rakije i vina, to je jedino što pijemo, stvarno sam se davno skinula s cola i sl. napitaka ( sad je još jedino popijemo kad netko pokvari želudac)
    Trebalo je neko kraće vrijeme da se priviknem, jer ipak ima specifičan tek, ali ništa više ili teže nego što treba kad sa klasičnih rafiniranih šećera pređeš na umjetne zaslađivače. Muž je kupio i biljčicu, ali budući nemam blage veze osim žvakanja na koji bi je način preradio da se dobije prah, onda je ipak kupujemo gotovu. I cijene su sad nešto prihvatljivije, kad se pojavila bila je jezivo skupa.

    OdgovoriIzbriši
  12. I da, priznajem da nikad nisam ništa od kolača pokušala raditi sa umjetnim zaslađivačima ili stevijom, samo napitke. Nekako radije pojedem samo jedan komadić autentičnog okusa, nego čitavu tacnu nečeg što je samo slično, ali kod napitaka mi prolazi.

    OdgovoriIzbriši

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails